A New Day

Bijzondere kerstmuziek in het Papagenohuis in Lemmer

Het Leeuwarder Kamerkoor is te gast in de kerkzaal van het Papagenohuis in Lemmer. Het concert belooft een muzikale reis te worden langs verschillende landen en tijden. We zingen kerstliederen uit bijvoorbeeld Afrika, Portugal, Spanje en Noorwegen. Oude en nieuwe, bekende en onbekende liederen. Warme kerstmuziek waarmee ruimte willen bieden aan gevoelens van positiviteit, hoop en reflectie aan het einde van het jaar.

Op het programma staan o.a.:

• O meu menino, Eurico Carrapatoso, (Portugees) 20e eeuw
  • Entre le boeuf et l’âne gris, een traditioneel Frans kerstlied uit de dertiende eeuw
  • Verbum Caro factum est, Hans Leo Hassler, (Duits) 16e eeuw
  • O, Magnum Mysterium, Tomás Luis de Victoria (Spaans), Pedro de Cristo (Portugees) 16e eeuw
  • Northern lights, Gjeilo (Noors) 21e eeuw
  • Born on a new day, John David (Welsh) 20e eeuw

Locatie: Papagenohuis, Fryslân, Nieuwburen 36 in Lemmer

Entree: € 12,50, kaartverkoop aan de zaal, met mogelijkheid tot een lunch na afloop

Wat is het Papagenohuis?

Aaltje van Zweden-van Buuren en haar man, dirigent Jaap van Zweden, kregen een zoon met autisme. Dat had én heeft een grote impact op het gezin. In 1997 hebben ze Stichting Papageno opgericht om kinderen en jongeren met autisme te helpen. Inmiddels is Papageno een begrip in Nederland en heeft zich ontwikkeld tot een veelzijdige organisatie die zich met allerlei initiatieven en activiteiten richt op kinderen en jongeren met autisme, om hen te helpen hun eigen plek te vinden in de maatschappij en zich te ontwikkelen tot zo groot mogelijke zelfstandigheid. Een onderdeel is de oprichting van Papagenohuizen waar jongeren met autisme gedurende enkele jaren wonen en begeleid worden om naar een meer zelfstandige woonruimte door te kunnen stromen. De buitenwereld komt binnen via ontwikkelingsgerichte dagbesteding, vooral in de horeca en gericht op muziek en andere kunstvormen.

Het Friese Papagenohuis staat in Lemmer. Het is gevestigd in de voormalige Gereformeerde Kerk en omliggende gebouwen en biedt 17 appartementen en 60 plekken voor dagbesteding. Daarnaast worden in de Kerkzaal verschillende evenementen georganiseerd, zoals een concert, voorstelling of expositie. Jongeren met autisme en vrijwilligers helpen mee bij de voorbereidingen en de organisatie en serveren een hapje en een drankje.

Het Leeuwarder Kamerkoor is zeer vereerd dat wij één van de eerste concerten mogen geven.