Kerstconcert Leeuwarder Kamerkoor “Born on a New Day”

Dit jaar zal het Leeuwarder Kamerkoor haar stem laten klinken in het vorig jaar uitgestelde, prachtige Kerstconcert, getiteld Born on a New Day, onder de bezielende leiding van haar vaste dirigent Eduardo López Cabello, inmiddels master koordirectie.

De Kersttijd is een feesttijd. We vieren deze tijd graag met onze familie en iedereen die ons dierbaar is. Helaas is dit momenteel niet voor iedereen weggelegd. Er zijn mensen wier levens verwoest zijn door oorlog en geweld. Daarom beginnen we dit Kerstconcert met het lied:
Earth Song: The scorched earth cries out….
O war, and power, you blind and blur….
…..but music and singing shall be my refuge.

Op het programma staan kerstliederen uit o.a. Afrika, Portugal, Spanje, Noorwegen. Oude en nieuwe, bekende en onbekende liederen, warme kerstmuziek van over de hele wereld uit verschillende tijden. Hiermee willen we twee gevoelens naar voren brengen: viering, positiviteit en licht, maar ook kalmte, reflectie en sereniteit.

Liederen zoals O meu menino van de Portugese componist Eurico Carrapatoso en Entre le boeuf et l’âne gris, een traditioneel Frans kerstlied uit de dertiende eeuw en gearrangeerd door Reinier Wakelkamp, helpen de luisteraar om te terug kijken op het jaar dat ten einde loopt en dankbaar te zijn voor de mooie momenten die geweest zijn.
De liederen Verbum Caro factum est, Sing Noel en Born on a new day met een upbeat tempo en melodieuze lijnen geven de luisteraar ruimte om te kijken naar het komende jaar en te dromen over wat er allemaal in het verschiet ligt.
Het kerstlied bij uitstek O, Magnum Mysterium mag niet ontbreken. Hiervan worden enige eerder door het LKK uitgevoerde composities ten gehore gebracht.
Beleef het concert met ons, kijk met ons terug en hoop met ons op een prachtig jaar en vooral, geniet van de schitterende muziek!

Uitgevoerd worden de volgende werken:

• Earth Song – Frank Ticheli (1958 – nu )
  • O, Magnum mysterium – Tomás Luis de Victoria (ca. 1548 – 1611)
  • O, meu menino – Eurico Carrapatoso (1962 – nu)
  • Sing Noel – Afrikaanse volksmuziek
  • O, Magnum mysterium – Annelieke Zantige
  • Verbum caro factum est – Hans Leo Hassler (1564 – 1612)
  • Entre le boeuf et l’âne gris – arrangement Reinier Wakelkamp
  • O, Magnum mysterium – Pedro de Cristo (1545/1550 –1618)
  • Northern lights – Gjeilo (1978 – nu)
  • Spotless rose – Gjeilo
  • Niño Dios – Francisco Guerrero (1528 –
  • Born on a new day – John David

Dinsdag 20 december 2022 aanvang 20.15 uur
Dorpskerk Huizum, Huizum Dorp 67, 8934 BS Leeuwarden
De toegang is gratis, een vrijwillige bijdrage bij de ingang wordt op prijs gesteld.