O magnum mysterium | 4 composities

Op donderdag 3 oktober treedt het Leeuwarder Kamerkoor op in het voorprogramma van het concert van het Nederlands Kamerkoor O sacrum Convivium. Het concert vindt plaats in de Grote of Jacobijnerkerk in Leeuwarden.

Het voorprogramma start om 19.45, waarin het Leeuwarder Kamerkoor O magnum mysterium ten gehore zal brengen in composities van vier componisten, te weten William Byrd (1543-1623), Tomás Luis de Victoria (1548-1611), Francis Poulenc (1899-1963), en Gerben van der Veen (hedendaags).

Als voorbereiding op ons optreden komt de sopraan Heleen Koele bij ons om in een masterclass met ons en onze dirigent Eduardo Lopez Cabello te werken aan de uitvoering van de 4 stukken. klik hier voor meer info

O magnum mysterium was oorspronkelijk een lied dat gezongen werd in de kloosterliturgie in de vroegmis op kerstdag. De tekst bezingt het mysterie van de geboorte van Christus ten aanschouwen van de eenvoudige dieren in de stal, en verheerlijkt Maria, in wier schoot Christus gedragen mocht worden. Een tekst die door alle eeuwen heen vele componisten heeft geïnspireerd tot het maken van prachtige muziek.

Grote of Jacobijnerkerk, Bredeplaats 4, 8911 EP Leeuwarden
voor meer informatie en reserveringen klik hier.